Overslaan en naar de inhoud gaan

Hybride werken bij KPMG

lezen

Werk is een activiteit, geen plek

We geloven in de kracht van hybride werken, werk is een activiteit en geen plek. Nu we weer terugkeren naar kantoor, werken we tegelijkertijd aan een nieuw ‘normaal’. Bij KPMG verdeel jij zelf in overleg met je (opdracht) leider en je team jouw tijd tussen thuis, bij de klant en op kantoor. Wil je meer weten over (hybride) werken bij KPMG? Lees dan verder!

Dit kan je van ons verwachten

  • We zorgen voor een gezonde werkomgeving, op kantoor én thuis, met een volledig ingerichte thuiswerkplek.
  • Een goede werk-privé balans vinden we belangrijk, dit stimuleren we zowel op kantoor als daarbuiten. We bieden een uitgebreid health & happiness aanbod, en in Amstelveen hebben we met The Work Out een modern health centrum voor sport en ontspanning.
  • Jouw ontwikkeling staat bij ons centraal, wij zorgen voor een excellent aanbod van trainingen en ontwikkelingsmogelijkheden bij de meest uiteenlopende klanten, van start-ups tot internationale Fortune 500 bedrijven in alle denkbare sectoren.
Op de dag dat mijn team thuiswerkt en ik op kantoor, neem ik de tijd voor collega's die ik anders minder spreek.

Eva Verstraete, Supervisor Audit

Benieuwd naar de (hybride) werkweek van Eva? Lees meer!
Ik vind het fijn om de week vanuit huis te starten. 's Ochtends nog even sporten, en om 9:00 uur in de weekstart.

Rosa Koenders, Content Specialist

Benieuwd naar de (hybride) werkweek van Rosa? Lees meer!

Het kantoor als clubhouse

Door het hybride werken, krijgen onze kantoren ook een andere invulling. Het kantoor wordt een dynamische plek waar je elkaar kunt ontmoeten, inspireren en samenwerken. Ons kantoor in Zwolle is het eerste kantoor dat volledig is omgebouwd naar het Clubhouse concept, andere kantoren volgen.

Wil je meer weten over het clubhouse concept? Onlangs maakte RTL Nieuws hier een item over. Kijk het item hier terug vanaf minuut 8:50 tot 11:00.

Veel gestelde vragen over hybride werken

We begrijpen dat je veel vragen hebt over het hybride werken bij KPMG. En er zijn ook vragen waar wij zelf nog het antwoord op zoeken. Voorop staat dat we met elkaar in gesprek blijven over wat voor  jou, jouw team én de klant het beste werkt, en hoe wij daarbij kunnen helpen. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen:

Wat is hybride werken?
Bij hybride werken ben je niet gebonden aan een vaste werkplek, maar werk je vanuit huis, bij de klant of vanaf kantoor. Je kiest een werkplek uit die passend is bij jouw werkzaamheden van die dag, in overleg met je manager en team. Zo ondersteunt jouw werkomgeving jou zo goed mogelijk.

Hoe kijkt KPMG naar hybride werken?
We zien hybride werken binnen KPMG als de nieuwe vorm van werken. Onze kantoren zullen worden ingericht als een ‘clubhouse’ waar je elkaar kunt ontmoeten,  samen kunt werken én leren & trainen o.a. op het Learning Center op ons kantoor in Amstelveen.

Wat is het ‘clubhouse’ concept?
We zien onze kantoren nu meer als een 'clubhouse', een dynamische plek waar je samenkomt met collega’s om elkaar te ontmoeten, te inspireren, met klanten te werken en te leren. Het clubhouse maakt onderscheid in drie verschillende werkgebieden:

  1. Socialize: hier kan je met collega’s samenkomen voor ontspanning, een kop koffie of een lekkere lunch.
  2. Connect: in dit werkgebied kun je met elkaar of de klant samenwerken of trainen in bijvoorbeeld een projectruimte of meeting room.
  3. Focus: plekken om individueel en geconcentreerd te werken.

Wat voor praktische zaken zijn er geregeld?
We bieden je een gezonde werkomgeving, op kantoor én thuis. Naast je laptop, telefoon (die je ook privé mag gebruiken), laptoptas en headset kan je nog het volgende bestellen voor jouw thuiswerkplek:

  • Zit-sta bureau
  • Bureaustoel
  • Monitor en ook een tweede monitor is mogelijk
  • Diverse IT assets (toetsenbord, muis, webcam en docking station)

Daarnaast ontvang je naast een onkostenvergoeding ook een thuiswerkvergoeding. Ook kan je in sommige situaties extra kinderopvang vergoed krijgen (buiten reguliere opvanguren), bijvoorbeeld als dit nodig is bij bepaalde klantwerkzaamheden. En bij een gezonde werkplek hoort ook een gezonde levensstijl. We bieden onze collega’s onder andere:

  • Een gym op kantoor met personal trainers en groepslessen
  • Korting op een sportschool (abonnement) bij jou in de buurt
  • Ergonomie coaches
  • Wifi monteur aan huis
  • Een uitgebreid aanbod van coaching en verschillende gezondheids- en vitaliteitsprogramma’s bijvoorbeeld mindfullness en stress relief trainingen.

Hoe zorgen we voor een goede work/life balance?
Een goede werk-privé balans vinden we belangrijk, dit stimuleren we zowel op kantoor als daarbuiten. Je krijgt, op basis van een fulltime contract, 30 vakantiedagen. Wil je er meer? Dan kan je deze bijkopen vanuit jouw Benefits on Demand Budget. En in de zomermaanden juli en augustus start je het weekend om 15:00 uur met ‘Jump Start Friday’. Ook organiseren we regelmatig online workshops op het gebied van onder andere wellbeing, mindfulness, stressmanagement, remote working en persoonlijke ontwikkeling Daarnaast maken veel teams onderling afspraken over hoe zij de werk/privé balans bewaken. 

Mag je sporten tijdens werktijd?
Op het kantoor in Amstelveen hebben we een vitaliteits- en gezondheidscentrum; The Workout. Hier kan je voor, na of tijdens werktijd gebruik van maken. In The WorkOut zijn er, naast de fitnessruimte, ook diverse groepslessen die kunt volgen. Ook zijn er sfeervol ingerichte kolf- stilte en gebedsruimtes beschikbaar.  Daarnaast kun je er ontspannen met een groep collega’s met een game console of pool tafel en voetbal tafel. Sport je liever in de buurt van waar je woont? We bieden ook bedrijfsfitness aan, waarmee je fiscaal voordelig een sportschoolabonnement bij jou in de buurt kan afsluiten.

Wat zijn de werktijden?
Het contract dat je hebt afgesproken is uiteraard leidend voor het aantal uren dat je werkt. Deze zijn in beginsel tijdens kantooruren, maar over het algemeen zijn de werktijden een stuk flexibeler geworden, en gaat alles in overleg met het team.

Ook wijzen collega's elkaar erop dat hun werktijden niet de werktijden van de ander hoeven te zijn. Dit staat er bijvoorbeeld in de handtekening van Caroline Tervoort, onze CHRO: "My working day may not be your working day. If you receive this email outside of you usual working hours, please do not feel that you have to respond immediately."

Wie bepaalt of je vanuit huis of op kantoor werkt?
Probeer dit te bepalen aan de hand van de activiteiten die je doet op een dag. Heb je een dag waarop je veel focus en geconcentreerd werk verricht? Dan kan dit werk goed vanuit huis. Heb je een brainstormsessie op de planning staan of werk je in een projectteam? Dan ligt elkaar ontmoeten op kantoor voor de hand. Dit noemen we Activity Based Working; de werkplek die je kiest past bij de activiteit die je doet. Uiteraard zijn er op kantoor ook focusplekken aanwezig als je die plek thuis niet hebt.

Hoe gaat het sollicitatieproces? Online of fysiek?
Op dit moment worden de meeste sollicitatiegesprekken digitaal ingepland, maar je kan het altijd aan geven als je een gesprek liever op kantoor wilt voeren. We hopen en verwachten dat we je snel weer live op kantoor kunnen uitnodigen en ontmoeten.

En als je dan thuiswerkt...

Je durft het bijna niet te vragen maar wilt het wel weten: Is het eenzaam om thuis te werken bij zo’n groot bedrijf? Onze collega's geven in deze video het antwoord.

  

Ook (hybride) werken bij KPMG?

Ben je enthousiast geworden en wil je ook werken bij KPMG? Ontdek onze vacatures en wie weet verwelkomen wij jou binnenkort!

Bekijk alle vacatures